Tájkép készítési tipp

Tájkép készítési tipp

A kép jellemzői: gyönyörű fények láthatók ezen a teljes tájat átfogó képen, amelynek egyes részei a többinél jobban meg vannak világítva.

  • Ilyen varázslatos fényt nem látni délután 2 órakor. Nagyon korán kell kelned és odaérned a helyszínre, hogy napfelkelte előtt 30 perccel már fotózásra készen állj.
  • Annak érdekében, hogy az egész tájat átfogó érzést keltsen a képed, az “egész tájat átfogó érzésű” blendenyílással, például f/22-vel fotózz, amely tökéletes választás az ilyen tájképekhez.
  • Közvetlenül napfelkeltekor a fény nagyon alacsonyról jön, és mivel szűk blendenyílással, mondjuk f/22-vel fotózol, állványra, illetve távkioldóra (vagy drót nélküli távkioldóra) lesz szükséged, hogy minimálisra csökkentsd fényképezőgépe bemozdulásának kockázatát.
  • Mivel állványt használsz, fotózhatsz a gépeden elérhető legalacsonyabb ISO-értékkel (Canon és Sony gépek esetében ez 100, a Nikonnál pedig jellemzően 200, bár a legújabb modelleken már a 100-as ISO-érték is kiválasztható. Nézz utána ennek a fényképezőgéped használati útmutatójában).
  • Az ilyen tájképekhez válaszd a legnagyobb látószögű objektívedet. Ha full-frame fényképezőgépet használsz, 14 vagy 16 mm-es az ideális. Ha croppos érzékelőjű a géped, a 12 mm körüli tökéletes lesz.
  • A melegebb képhatás érdekében állítsd felhősre (Cloudy) a fehéregyensúlyt.
  • A képen látható felvétel közvetlenül napfelkelte után készült. Ez magyarázza, hogy a hegyek részében még árnyékban vannak, más részeiket pedig már elérte a napfény. A boltíven (Mesa Arch, Moab, Utah állam) látható vörösség csak közvetlenül napfelkelte előtt és alatt látható.