Sportfotó készítés tippek

Sportfotó készítés tippek

A kép jellemzői: sportfotó, amely úgy merevíti ki a mozgást, hogy a sportoló éles legyen, a háttér azonban lágy és életlen.

  • Ilyen szoros kompozíciójú felvételhez nagyon hosszú objektívre van szükség. Ideális esetben ez egy 400 mm f/2,8-as vagy egy 300 mm-es objektívet jelent 1,4x-es telekonverterrel, hogy igazán közeli képet tudj készíteni.
  • Az életlen háttérhez (amely azért szükséges, hogy kiemelje a játékost a háttérből) az objektíved által megengedett legnagyobb blendenyílással fotózz (vagyis a lehető legalacsonyabb értékkel. Ideális esetben ez az f/2,8, de ha az objektíved ezt nem tudja, akkor f/4. Ha csak f/5,6 megy, akkor nem fogod elérni az itt látható életlen hátteret és kiemelést. A meccs alatt blendeprioritásos üzemmódban fotózom, és egyszer sem változtatom meg a blendét – az mindig f/2,8 marad (és a fényképezőgép kiválasztja számomra a zársebességet).
  • A zársebességnek legalább 1/1000 másodpercnek vagy gyorsabbnak kell lennie a sportmozgás kimerevítéséhez. Napfényben játszott mérkőzéseknél (a fenti képen is ilyen látható) és f/2,8-as blendenyílásnál ez nem okoz problémát (zársebességed inkább lesz 1/4000 vagy annál is több). Ha azonban a pálya egy része később árnyékba kerül, előfordulhat, hogy meg kell növelned az ISO-értéket ahhoz, hogy a zársebesség újra elérje a másodperc 1/1000-ed részét.
  • Végül ahhoz, hogy a képen látható sportolóhoz hasonlót mozgás közben úgy fotózz le, hogy éles maradjon, válts fényképezőgéped AI Servo (Canon) vagy Continuous Focus üzemmódjára (Nikon és Sony). Így a fókusz folyamatosan követni fogja az akció során mozgó játékost.